Předpokladem dobrého nazbrojení je stejně jako u čehokoliv jiného
důkladná příprava, správné rozložení kroků do určité na sebe navazující
posloupnosti. Proto i u zlodějů provádíme přípravu zbrojení den
před válkou:
0. den - den před válkou:
Klikáme ještě stále farmu, vyděláváme penízky a podle
pokynů přebytky utrácíme (nejčastěji u zlodějů za pozemky). Ovše
již zde pro lehčí zbrojení ve dnu následujícím je vhodné si připravit
60-70% domů, přestavět oborové budovy na 2.lvl ekonomiky a 2.lvl
zlodějů (nebo rovnou všechno na 3.lvl zlodějů), dovyrobit infra
zpět na 100% a úplně nejlépe mít i připravené a zaškolené zedníky.
Pro dnešek hotovo a jdeme na den další.
1. den - den začátku války:
V prvním tahu si postavte cca 5% rozlohy do dílen k
zedníkům a hoďte tam i lidi ať vám navyšují stav infrabodů. Stále
jinak držte vědce, obchodníky a mágy, to vám stačí. Zbývající
lidi zatím také můžete nechat vydělávat. Budovy, které nepotřebuji
pro lidi do prefesí jako například cechy a manufaktury (zatím
krom univerzit) přestavíme do domů.
Tak klikneme 5-7 tahů a poté přestavíme i univerzity a kromě dílen
zedníky, obchodníky, mágy a vědce přestavím vše do domů. Mohu
zbourat i školy a výcvikové prostory, ty zatím nejsou třeba. Nezaměstnané
a nově příchozí lidi již dávám do zlodějů. Měli byste mít i 100%
zásob a ty je škoda si nechávat na kontě k prokouzlení od nepřítele.
i kdyz vám budou peníze klesat, jak budete vyrábět infra pro přestavbu
gubernátu, postupně s klikáním za zásoby nakupujte pozemky. Přesný
počet volných zásob k utracení si ale budete muset spočítat, jelikož
se to liší případ od případu. Musíte kalkulovat s tím na kolik
vás vyjdou zloději a jejich nahození, na kolik vás vyjde zpětná
přestavba gubernátu a také pokud budete po zrušení profesí v mínusu
s příjmy, na kolik vás vyjde kliknutí několika tahů pro zaškolení
zlodějů. Není ani od věci si nechat doma drobnou rezervu, to v
případě že by soupeř zapomněl na seslání zničení zásob, pak byste
další den mohli odklikat naprosto bez problémů.
Klikáme dále do 12., maximálně 14., tahu. Zatím nám infra dále
roste a mělo by až k hranici cca 135% (tedy 35% nadlimit pro přestavbu
- je ale nutné si to spočítat pro podmínky vlastního gubu, liší
se to rozlohou, mírou přestaveb, ale i výzkumem!!!). Zrušíme tedy
obchodníky, zedníky i mágy a necháme si jen vědce. Vše přesuneme
do zlodějů. Zrušíme i veškere budovy kromě dílen pro vědce, několika
málo univerzit (aby pro zůstavší vědce drželi stále efekt 46-49%),
dračích doupat a přestavíme do výcvikových prostorů (aby s generály
dávaly efekt 70%) a do domů.
Klikneme dále do 16. tahu a mezitím si již nahozené zloděje zaškolíme.
Teprve nyní zajdeme do labyrintu a tam vezmeme 1x lidi a v tuto
chvíli byste měli mít v gubernátu cca 105% populace. Nestrachujte
se a dejte všechny lidi (včetně vědců!!!) do zlodějů a klikneme
poslední 17. tah. Nějací lidé odejdou, ale stále vám zbyde cca
103% populace, z větší části zaškolené (časem až pak je výzkum
a profesoři na obstojném lvl, můžete zaškolit i na maximálních
100%).
Nyní už neklikat a jdeme na zpětnou přestavbu gubernátu do záchranných
budek. Měli byste nyní mít:
- 130-140% infrabodů
- cca kolem 25% zásob
- 0 lidí v profesích, vše ve zlodějích
- vědu v profesích rozdělenou rovnoměrně 12 farmáři, 12 kameníci,
12 zedníci, 12 obchodníci, 12 alchymisti, 12 druidi, 14 mágové
a 14 vědci
- vyzkoumání v profesích by mělo stále být na cca 110-120%
- univerzity, výcvikové prostory na efektu s profesorama 70%,
dračí doupata, zbytek domy
|
>> Přestavba na záchranné
budovy |
|
Záchranné budovy slouží především k tomu, abyste den druhý mohli
bez starostí zrušit zloděje a opět je nahodit do výdělečných profesí.
Vytvoření záchranných budov je základní pravidlo dobré odehrávky
zloděje! Všechno kromě škol přestavujeme z domů (boříme domy a stavíme
následující...). Rozložení záchranných budek je rozepsáno pro 30K
gub: - 70-100 budek pro farmáře
- 150-300 budek pro kameníky
- 400-600 budek pro zedníky
- 100-250 budek pro obchodníky (záleží na přítomnosti obchodních
paktů - pokud je nemáme, postačí nám budek méně)
- 300-400 budek pro mágy
- 200-300 budek pro vědce
- cca 1500-2500 budek pro výdělečné profese (farmáři, alchymisti,
... - záleží podle rasových bonusů, cen surovin na trhu a kolik
chcete další odehrávce věnovat času)
- 150 cechů k farmářům a obchodníkům
- 200 cechů k vědcům a mágům
- 100-150 manufaktur ke všemu (jídlo, kamení, zlato, mana)
- z výcvikových prostorů přebouráme školy - mít jich 1000
- již bychom měli mít postavené univerzity (pro 30K gub je to
500 univerzit)
- dračí doupata = počet draků * 2
- veže podle pokynů vojevůdce
Po přestavbě byste měli mít domky stále na cca 85-82% (bez věží).
Vypneme tedy už jen automatické kouzlení (pokud jste to již neudělali).
Mágy beztak nemáme a zítra by vám akorát první dva tahy magie stejně
nevycházela. |
|
Pro výpočet, kolik infrabodů mě bude stát přebourání gubernátu
vezmu v potaz několik parametrů:
- sečtu kolik budov budu přebourávat
- zjistím si kolik mě stojí 1 budova infrabodů (kolonka Budovy -
nahoře uprostřed)
- ověřím si jaká je aktuální velikost mého gubernátu (Centrála)
- a beru na vědomí fakt, že při zbourání budov se mi půlka infrabodů
z nich vrací zpět
Poté už je samotný výpočet
spotřeby infrabodů nesmírně snadný:
(počet budov) * (cena infra) / 2 / (počet landů) = (cena přebourání
v %)
Pro výpočet ceny speciální budovy budeme potřebovat znát:
- základní cenu speciální budovy (u oborových budov je to 50000,
ostatní k dohledání v Manuálu)
- rozlohu gubernátu (Centrála)
- level výzkumu architektury (Budovy / Výzkum)
Pak
už pro výpočet ceny speciální budovy jen následujeme vzorec z manuálu:
(původní cena) * ( 1 + (velikost území) / 5000 ) * ( 1 - 1,5 * (level
výzkumu architektury) / 100 ) = (cena speciální budovy)
>> Jak se odehrává zloděj
ve válce |
|
Popíšeme zde jen samotné schození a opravu zloděje. Případy, kdy
je třeba zakouzlit, zloděj nahazuje armádu, nachází se částečně
v armádě nebo je v kombinaci se strojařem (gubernát mající pro účely
útoku stroje) se zde zabývat nebudeme. Pozorným čtenářům našeho
manuálu tyto informace neunikly, hledat ale museli v jiných kolonkách,
a těm ostatním doporučujeme nejdříve si manuál pozorně přečíst a
zapojit trochu představivosti. Reálně při opravě zloděje se pak
můžete setkat s:
1) máme zásoby:
Bez problémů můžeme ponechat automatický nákup všeho, platy na 50
(pokud popularita je menší jak 100) a vcelku bezstarostně farmíme
a opravujeme gubernát.
2) zásob mnoho nemáme:
- Vypneme automatické kouzlení!!! Doporučujeme vypínat ještě
ten samý den, co doklikáte gubernát.
- Sundáme všechny lidi ze zlodějů a nadlimity populace nad 100%
propustíme (v kolonce Profese).
- Přesuneme lidi do profesí a jako první obsazujeme vědce, mágy,
obchodníky (na začátek ne moc), farmáře, zedníky (výkon zhruba
stejný jako výdělek z Kamených dolů) a zbývající lidi do výdělečných
profesí (nejčastěji alchymisti či farmáři).
- Je třeba si uvědomit, že popularita klesá víc při nedostatku
jídla nežli při nedostatku zlata, a ještě méně se sníženými
platy. Pokud držíte prostory pro farmáře a školy, pak lze nedostatek
jídla velmi výrazně a pozitivně ovlivnit.
- Zkontrolujeme stavy zásob (zda nemáme díky neprošlému útoku
zbraně a tak podobně) a mám-li Průsečík obchodních cest případné
zásoby prodáme.
- Spočítáme si kolik vyděláváme a zda máme na jídlo. Pokud ne,
snižujeme platy třeba až k nule. Pokud je situace vskutku kritická
a ani tak si na jídlo nevyděláte, vypneme i nákup jídla. Nemám-li
Průsečík obchodních cest, nákup jídla jednoznačně zakážeme stejně
tak jako nákup ostatních surovin.
- Zhodnotíme škody na speciálních budovách a důkladně si rozmyslíme
co je třeba postavit. Pro zloděje jsou podstatné: Gilda zlodějů,
dále populační specky (Vodárna, Norový systém, Kanalizace, Vodotok),
časovky (Věž času, Palác času) a Domobrana. Gilda je nesmírně
podstatná pro útok (přidává +25% síly zlodějům do útoku) a Domobranu
by měl taktéž, pokud to situace dovoluje, každý vlastnit. Z
těch levnějších a snáze postavitelných by neměly chybět: Hospoda
u Červeného draka, Radnice a Svatyně autorova bohatství, dále
pak je možno postavit i Strašidelný lesík nebo Dračí zeď. Když
máme hodně tahů, můžeme si dovolit stavět více a přemýšlíme
dopředu co která specka blokuje a co je třeba postavit. Když
je tahů nedostatek, stavíme jen ty nutné a snadněji dosažitelné
specky.
- Dáme stavět některou z těch nejlevnějších speciálních budov.
Pokud nám chybí Velbloudí stáj (a máme obchodní pakty), Radnice
nebo Hospoda u Červeného draka, pak musíme nahodit i za cenu
nižších zisků tolik zedníků, abychom tyto speciální budovy postavili
během jednoho, maximálně dvou tahů (dle rozsahu škod). Pokud
nám chybí Svatyně autorova bohatství, pak počítat s tím, že
do pátého tahu musí stát, abychom mohli jít dvakrát do labyrintu.
- Klikneme tah, popularita se sníží (nic se neděje, s tím se
počítá).
- Přepočítáme si spotřeby jídla a ostatních komodit. Pokud
je stav financí utěšitelný, nastavíme zpět automatický nákup
jídla a postupně zvedáme platy.
- Klikneme další tah.
- Mělo už by být dostatek financí na další zvýšení platů (popularita
/ 2 + 5-10 bodů). Pokud máme peněz nadbytek, spočítáme si kolik
lze utratit, abychom ufinancovali kliknutí tahu a za přebytky
opravujeme a zastavujeme. Přepočítáváme výdělky musíte až do
stavu, kdy s platy na 50 vyděláváte víc než vás stojí jídlo.
- Do labyrintu se pak v pátém tahu pokoušíme jít s nejzkušenějším
generálem pro suroviny, za utržené peníze opravujeme, zastavujeme.
- Dále už se jedná v podstatě o normální farmu. Příchozí lidi
dáváme do profesí, odkouzlujeme negativní magii (až když je
negativní magie kromě slabostí odkouzlena, zapneme automatické
kouzlení magie pozitivní), stavíme specky, opravujeme gubernát
a zastavujeme volná území.
- Našetříme dostatek financí pro opětovné nazbrojení (každý
si lehce dopočítá sám) a až je máme, nahodíme zloděje zpět a
zaškolíme.
|
Pro výpočet, jak nákladné pro mě bude kliknutí tahu vezmu v potaz
několik parametrů (předpokládám, že automatizace kouzlení je vypnuta
- nepočítám s ní jako s cnákladností na kliknutí tahu):
- v Centrála / Detaily (dole položka Zisk) zjistím jak výdělečný,
popřípadě prodělečný je můj gubernát
- zjistím kolik dostupných zásob máme v gubernátu (především aktuální
stav zlata na vašem kontu, pokud máte suroviny, prodat)
- zjistím počet lidí v gubernátu (Centrála) a vím, zda-li jsem broug,
nekromant (mám-li armádu, odečtu ji od celkového stavu populace)
či jiná rasa
- ověřím, zda na sobě mám kouzlo kobylky či nikoliv (Centrála).
Pokud ano, jak je silné (respektive kolik procent má). Normálně
u všech ras kromě brougů je spotřeba jídla 1 za tah. Brougové mají
spotřebu jídla 2 za tah a nekromantům armáda nejí jídlo vůbec. Čili
do vzorečku se pak dosazuje spotřeba jídla + procento kobylek (názorně
rasa lidé - spotřeba jídla 1 + procento kobylek 293% = výsledné
číslo 3,93)
- v profesích zkontroluju zda mám nějaké farmáře, pokud ano, jaký
mi dávají výnos
- zjistím cenu jídla na trhu (ne prodejní, ale nákupní cenu)
- vím, že na trhu je jídlo prodáváno po balíčcích po 10-ti kusech
- pokud mám zedníky, pak musím ověřit zda mám i kameníky a jaké
výnosti z obou profesí mám
- pokud budu muset dokupovat kamení, zjistim cenu kamení na trhu
(ne prodejní, ale nákupní cenu)
Základní výpočet
nákladnosti tahu pak vypadá asi takto (zisk + cena za jídlo, pokud
musím dokupovat):
(zisk) + (zásoby v gubu) - ( (počet lidí) * ( (spotřeba jídla za
tah) + (procento kobylek) ) - (produkce farmářů) ) * (cena jídla)
/ 10
Přitom pokud ještě budu dokupovat kamení,
musím přičít k nákladnosti za tah ještě toto:
(základní nákladnost tahu) + ( (výkonnost zedníků) - (výkonnost
kameníků) ) * (cena kamení)