>> Jak si vybrat rasu |
|
1) podle vlastních sympatií:
Asi nejzákladnější věc, kterou by nikdo neměl ignorovat. Někteří jsou svou povahou vznešení mágové, jiní najdou oblibu v hrubé síle vojáků a některým je bližší zákulisní svět zlodějských akcí. Pokud navíc hledíte i na náročnost odehrávek, pak obecně platí, že absolutně nejjednodušší je ze vše tří složek (zloději, mágové, vojáci) odehrávat především zlodějsky zaměřené rasy. Naopak proti tomu nejnáročnější jsou rasy se zaměřením vojenským. Ovšem ani mágové to nemají jednoduché - zde ale nižší náročnost je vykoupena delším časovým horizontem pro úspěšné odehrátí a splnění rozkazů.
- zlodějské rasy:
Hobiti- absolutně nejsilnější zlodějská rasa, občas kouzlí během farmy drobnou magii (především Dračí dechy) na nepřátelské magicky nekryté gubernáty. Dá se ale i ve vyjímečných případech využít i jako vojenský obránce.- zlodějsko-vojenské rasy:
Lidé- druhý nejsilnější zloděj hned po hobitech, jeho využití je všas velmi univerzální a používá se také jako voják, vyjímečně při optimálním nastavení generálů i jako mág.
Gnómové- spíše voják nežli zloděj, ovšem i pro tyto účely lze tuto rasu účinně využít.- vojenské rasy:
Skřeti- nejvíce specializovaná vojesnká rasa určená výhradně pro útok a dobře se klikají
Trpaslíci- schopní farmáři, když se ve válce potřebujete kvalitně opravit a velmi silní vojáci, využitelní jak do obrany, tak do útoku. Má výrazné záporné bonusy na zloděje.
Obři- druhý velmi silný voják obranář/útočník. Spolu s Trpaslíky právě Obři bývají často využíváni jako úderná jednotka v kombinaci s důslednou obranou.
Enti- velmi obranná rasa, která ale má horší farmu nežli ostatní gubernáty a tak klikat jí je dosti náročné.- vojensko-magické rasy:
Elfové- po džinech druhý nejschopnější mág, jeho využití je však velmi platné i v armádě a to především jako obránce. Odehrát však kvalitně elfa je úkol pro zkušenější hráče.
Br-Oughové- ač se to nezdá, tato rasa je taktéž velmi silným mágem, už ne tak silným zlodějem a velmi dobrým vojákem. Výborný farmář, ovšem je nutné si zvyknout na jiný styl nastavení gubernátu.
Nekromanti- zde je nutné se na začátku rozhodnout, zda s nekromantem kouzlit či válčit a podle toho nastavit generály. V univerzálním využití je v praxi tato rasa takřka k nepoužití, ovšem v určité specializaci je to velmi vítaný gubernát.
Vampýři- nová rasa, zajímavá rasa. V magii dosahuje kvalitních výsledků a taktéž velmi dobře využitelný i ve vojenském útoku. Lze ho však využít i jako zloděje.- magické rasy:
Džini- jednoznačně nejlepší mág ve světě RD. Jeho použití lze najít vyjímečně i v obraně.
2) podle centrální strategie:
Zde volba rasy je do znacne miry omezena centralni strategii obrance, tím jaké složení aliance si její vedení zvolí. Pak si jen vybíráte z možných dostupných a povolených ras. Každá aliance hraje poněkud odlišný styl a proto je každá aliance svým složením velmi rozdílná. Ovšem stále platí pravidlo, že v 16-ti členné alianci by měly být minimálne 3 schopní mágové a minimálně 3 schopní zloději. Počet obránců a útočníků závisí na tom jak dalece si zakládáte na magii, na zlodějích, zda jste založením útočná aliance či aliance obranná. Potom se totiž berou v potaz možné způsoby propaktování a právě s ohledem na toto propaktování a styl strategie se volí přesný počet jednotlivých ras.